БЛОГ АГЕНЦІЇ
HOSHVA Public Relations Agency
 


MEDIA & CSR

735 переглядів
11.02.2009

image from: www.halvarsson.se

Моє активне соціально відповідальне життя триває ☺ Наразі взяла участь тільки в одному заході на цьому тижні. Вчора відбулася перша зустріч робочої групи з “Медіа та КСВ” мережі Глобального договору, до якої я приєдналася.

Сьогодні, 11 лютого, відбувася ще один захід, метою якого було обговорення нового міжнародного керівництва з соціальної відповідальності ISO 26000. Нажаль, особисто відвідати цю подію не змогла, сподіваюся моя колега Ірина Шейко розповість про свої враження.

Я не буду писати про те, як несправедливо, що ЗМІ просять гроші за розміщення матеріалів на тему “ми збудували дитячий майданчик”. Про це багато говорять і на цільових заходах, і в блогосфері, пошукайте пости на цю тему хоча б на PRweb. Мова йтиме про те, чи можна щось, і що саме зробити, аби покращити співпрацю українского бізнесу і ЗМІ щодо КСВ.

Є багато людей, що свято вірять у те, що ЗМІ повинні бути повноцінними учасниками діалогу та провідниками бізнесу і влади. Є й такі, що ображаються, коли ЗМІ ігнорують або перекручують дії і програми корпоративної соціальної відповідальності. І ті, і інші, сходяться на думці, що причин цьому як мінімум дві, а саме:

-    низький рівень обізнаності журналістів у питаннях КСВ;

-    відсутність практики цивілізованої співпраці бізнесу та медіа.

Минулого року журнал “Експерт” разом з партнерами провели серію регіональних круглих столів. Таким чином організатори прагнули сформувати оптимальні підходи щодо співпраці ЗМІ і компаній з висвітання КСВ та зрозуміти роль ЗМІ в поширенні подібної інформації.

Робоча група Глобального Договору з “Медіа та КСВ”, членом якої я відтепер є, планує серію заходів на 2009 рік, тому буду вдячна за ваші поради та рекомендації.

Які цілі перед нами стоять? По-перше, це продовжувати інціативи, направлені на ЗМІ, аби зацікавити журналістів та редакторів питаннями КСВ, а також поглибити їх знання у цьому предметі. По-друге, це підвищити обізнаність широкого кола людей щодо КСВ.

Що вже заплановано? Обговорювався проект конкурсу для журналістів на найкращий аналітичний матеріал на теми КСВ. Зізнаюся відверто, мені конкурси на найкращий матеріал не здаються найкращим інструментом, та все ж… Ось, наприклад, в Казахстані теж запровадили подібну ініціативу. Переможець, а власне той, хто найкраще висвітлить тему КСВ, отримає в якості призу можливість відвідати організації в Україні(!), що займаються просування концепції КСВ.

Мої пропозиції наступні:

1)    сформувати базу даних тих журналістів, що “спеціалізуються” на темі КСВ і розбудовувати з ними лояльні стосунки.

2)    зацікавити їх темою КСВ; я переконана, коли працівник медіа дійсно “загориться” питанням, то і сам(а) буде шукати можливостей про це писати.

3)    освітня програма з поглиблення розуміння суті КСВ; зі свого досвіду спілкування зі ЗМІ, можу сказати, що журналісти і навіть редактори дійсно мають досить викривлене уявлення про те, що ж таке КСВ і з чим його їдять (не заперечую, що і самі PR-ники сприяли такому стану речей). Тут буде корисним дослідження на тему, а також опитування про що саме і в якій формі хотіли б дізнатися більше.

4)    започаткування рубрик у ЗМІ, авторами яких виступали б КСВ експерти; в часи, коли редакції скорочуються, від “готового” матеріалу я думаю відмовлятися не повинні :)

5)    підготовка  та поширення спеціального newsletter для ЗМІ, який містив би “заготовки” КСВ матералів, теми для статей та інтерв’ю, лінки на корисні ресури, контакти для додаткової інформації, тощо.

6)    Ну і, звісно, запуск онлайнового майданчика, який міг би об’єднати і ЗМІ, і бізнес та експертів з питань КСВ, NGO.

Можливо, у Вас є ідеї що можна втілити, чого остерігатися, що спрацює, а що одразу приречене на поразку? Ваша думка (особливо скептична і критична) буде дійсно цінною для мене та інших учасників робочої групи.

Як на мене, досить високі шанси може мати проект журналістських розслідувань на тему КСВ; проте, чи готові до цього компанії? :)

Наперед вдячна за всі коментарі! І ще:) Весною в нас буде досить багато можливостей поговорити на тему КСВ і наживо, вносіть в каледнарі ті заходи, про які вже відомо мені:
-    UN Global Compact National Conference on Ecological Responsibility (19 березня 2009 р.)

-    3-тя Міжнародна конференція з КСВ журналу “Екперт” (29 квітня 2009 р.)

-    AIESEC Sustainability Day (травень 2009 р.)

А також діліться інформацією про те, що відомо вам :)

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Коментарі (9) на запис “MEDIA & CSR”

  1. Свиридівський Ярослав пише:

    Оксано, на мою думку, треба навчити клієнта правил КСВ. Багато менеджерів з КСВ - це люди, для яких всі ініціативи зводяться до разової акції. Тому і не пишуть журналісти про всілякі там відкриття майданчиків і вішання шпаківень. Така соціальна відповідальність не має під собою ніякої далекоглядної цілі.

    А от ідея з інтернет-ресурсом мені дуже сподобалась. Такий ресурс зможе зібрати багатьох зацікавлених.

    А ще б я запропонував би створити серйозний набір кейсів (від завдань - до розробки і втілення проектів). А також своєрідний каталог некомерційних організацій, які мають досвід втілення різного роду соцпроектів. Ці організації можуть стати підрядниками при розробці будь-якого проекту.

    Якось ми робили проект для лізингової компанії і нашим партнером став союз підприємців. Дуже допомогло.

  2. Анна пише:

    На мою думку, потрібно перш за все створювати саме комунікаційні площадки, що об’єднають всі сторони - компанії, спеціалістів у цій сфері та ЗМІ, але в першу чергу соціально-активних громадян.
    Причиною того, що поняття КСВ дуже повільно (а іноді досить дивно) розвивається в Україні, є неготовність кінцевої ЦА більшості дій компаній - споживачів - платити за додану вартість соціально-відповідального продукту… Чи підтримувати компанії в її діях лише через вдячність за соціально-відповідальну політику компанії. А ще, будемо відверті, в Україні досить мало компаній, що дійсно впроваджує КСВ ініціативи на стратегічному рівні… Більшість “соціально-відповідальних ініціатив” нагадує рекламні кампанії, про які можуть написати хіба що спеціалізовані видання.

    Оксано, а щодо онлайнового майданчика… Чи не цей ти мала на увазі
    http://www.corporate-citizen.org.ua ?

  3. ксеня пише:

    Оксана! я начинающая пиарщица, увидела Ваш блог, читаю с удовольствием, но к своему большому стыду, прошу - объясните мне что такое КСВ, Хоть один раз в тексте Вы ж могли дать расшифровку! очень умный и красивый материал, ноя так и не поняла, что такое КСВ. в принципе, на его место можно было поставить любую аббревиатуру. Вы так углубились в то, что очень важно сотрудничать с КСВ, что даже не подозреваете, что есть кто-то кто хотел бы сотрудничать, может быть, но не понимает что это такое!

  4. Katya пише:

    Могу сказать как человек, который проводил круглые столы по КСО и писал на эту тему))) Наверное, скажу чистой воды банальности, но почему-то многие компании до них не додумываются. Чтобы тема была интересна журналистам (а не только отделам рекламы) на подобных мероприятиях должны быть:
    1. Представители компаний, которые ДЕЙСТВИТЕЛЬНО сведущи в КСО - причем и в матчасти, и в том, что делает именно их компания в этой сфере. Потому что неоднократно встречались спикеры из достаточно крупных международных компаний, которые кроме как прочитать по бумажке, что их компания сделала за год (и то - оч тезисно) ничего сказать не могли. А главное - не могли ответить на вопрос, для чего их компания этим занимается. Журналисты - они ведь циничные подонки, и в альтруизм не верят. Т.е. когда говоришь: “Мы вложили лям потому что считаем что это поможет зеленым насаждениям в городе” - мы не верим. Но мы верим, когда говорят “Мы вложили лям в реконструкцию парков потому что это укрепит наш имидж и мы сможем увеличить поэтому свою стоимость, привлекательность как работодателя (уже не актуально, но может все еще вернется) и проч. и проч.” - вот тогда мы верим )) И пишем ))
    2. Представители компаний, которые построили не одну детскую площадку за последние 5 лет. Не хочу тыкать пальцем, но когда компания с миллиардными оборотами покупает 3 компьютера куда-то там и кричит об этом на всех перекрестках - писать об этом не хочется. Потому что это смешно и противно. Т.е. нам нужен масштаб и системность в этой деятельности. Иначе - пролет. А к сожалению у нас большинство поставит скворечник в лесу и рассылает об этом релиз. Не хочу тут никого пиарить, но в Украине например работает компания, которая в рамках своей программы КСО экономит нное кол-во тыс тонн (или в чем там, Свиридовский, объемы жидкости измеряются? ))) воды в сутки. По миру, ессесно. По сути они реализуют только одну такую глобальную программу по КСО, причем делают это исключитьельно потому, что их бизнес напрямую завязан с водными ресурами, но тем самым они черти сколько денег бухают в экологию. Но вот такие примеры поражают, впечатляют и заставляют задуматься о том что КСО - это в действительности бизнес-стратегия, а не очерердной пр-повод.
    Т.е. в итоге все просто: чтобы программы КСО какой-либо компании были интересны СМИ, компания должна уметь пояснить, почему она этим занимется (ответ: “потому шо мы хорошие” - не проходит), и не пытаться выдать за КСО строительство площадки, помощь детдомам и т.д. Потому что у нас оч часто путают благотворительность с КСО. А о благотворительности, ИМХО, громко заявлять вообще неприлично…

  5. Вікторія пише:

    Оксано, дякую за цікавий пост і, зокрема, за лінк на казахську презентацію :-)

    З твоїми пропозиціями щодо планів роботи групи повністю погоджуюсь, вибач, що це не скептичний та критичний коментар ))

    Участь ЗМІ є надзвичайно важливою в процесі популяризації КСВ та заохочення компаній до ведення соціально-відповідального бізнесу. В багатьох країнах провідні ЗМІ беруть на себе роль спостерігачів. «Наша роль в тому, щоби контролювати», - позиція «New York Times» щодо питань КСВ.

    Важливо писати про КСВ саме зараз, коли часто-густо через кризову ситуацію порушуються основні принципи Глобального Договору – права людини, трудові та етичні норми, відношення до навколишнього середовища та боротьби з корупцією.

    Важливо саме зараз заохочувати компанії, які дотримуються високих стандартів в своїй діяльності. В час, коли в інформаційний простір виливаються тони негативу, важливо говорити та писати про добрі справи та достойну поведінку в бізнесі й не тільки.

  6. ярослав гордиевич пише:

    Колись один мій коллега сказав: “Подивись в який час Пінчук почав ставати благодійником та меценатом. Ніхто не хоче бути другим Хорошковським”.

    Це я до того, що можна як завгодно вказувати на цинізм журналістів, але ніхто не відміняв цинізму бізнесу.

  7. Оксана Гошва пише:

    Друзі, дякую за ваші коментарі! Неочікувано тема КСВ виявилася такою популярною Як повідомила мені Марина Саприкіна (вона і була спікером івенту в Казахстані) конкурс вже відбувся, є варті уваги роботи, але переможці ще до нас не завітали; Віка, є шанс скооперуватися з Мариною та можливо влаштувати спільний прес-сніданок з українськими ЗМІ?

    Ярослав, я з тобою погоджуюся, що проводити просвітницю роботу зі ЗМІ не можна, без таких же акцій з представниками бізнесу. Як я писала, PR-ники самі зіпсували ситуацію своїми новинами про шпаківні.

    Аню, я ось вже якось починаю втрачати віру у дискусійні майданчики, чесно. Стільки КСВ круглих столів і конференцій проходить, але чи багато там ЗМІ? (я, як член робочої групи “КСВ та медіа” зацікавлена саме в ЗМІ).
    Щодо майданчику “Центру корпоративного громадянства”, то не зовсім. Я собі уявляла повноцінний web 2.0. ресурс. Ми вже намагалися вивести тему КСВ в простір соціальних медіа та ініціювали Вебінар на Profeo (учасників було не так багато, як хотілося б, щоправда).

    Катя, твій досвід дійсно дуже цінний! В своїх комунікаціях компанії чомусь бояться говорити про правжні причини КСВ ініціатив.

    Віка, дякую за класну цитату, вона мені здається дуже влучною! Власне, навіть коментарі на цьому блозі демонструють певну тендецію, що трохи заважає висвітленюю КСВ у ЗМІ. Ось почитайте тільки: і PR-ники, і представники ЗМІ критикують бізнес і пишуть про те, що бізнес має змінитися. А як щодо ЗМІ? Чому тільки бізнес повинен робити крок на зустріч?

    Ярослав, твій коментар наче мав бути дуже критично-цинічним :-))
    Щодо твого прикладу, є інша класна цитата (яку я наводила в попередньому пості) про те, що КСВ - це не те як гроші витрачаються, а як вони заробляютьс

  8. Kolia Shlapak пише:

    Журналісти не пишуть професійно про КСВ, тому що в Україні не існує КСВ, яка б заслуговувала на професійну журналістику :) Спочатку потрібно працювати компаніям над своєю КСВ, а журналісти самі прийдуть, так само самі з”являться цікаві інтернет видання про КСВ. А то виглядає, ніби представники ПР у більшій мірі створили якусь віртуальну КСВ й хочуть, аби медіа про це писали :(

  9. ярослав гордиевич пише:

    “Два последних месяца показали, что частный капитал снял маску «социально ответственного бизнеса» и показал свою истинную классовую грабительскую сущность.”

    21 февраля, Киев, Пленум ЦК Компартии Украины, доклад Первого секретаря ЦК КПУ Петра Симоненко

Залишити коментар

Subscribe without commenting


© «ГОШВА-ПР», 2005-2008

+38 (050) 384-71-78

hoshva@hoshvapr.com.ua

Мапа сайту